با خرید پستی ایران مارکت سنتر، سفارش خود را درب منزل دریافت کرده، مبلغ آن را به مامور پست بپردازید.
 
سبد خرید خالی می باشد.


بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال

دسته کتاب الکترونیک زیردسته روانشناسی

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - فرمت word
80 صفحه

این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه میزان اضطراب دانشجویان پسر بومی و غیربومی و در ایام امتحانات صورت گرفته است. پژوهش در سطح دانشگاه تبریز انجام گرفت.
بعد از انتخاب نمونه لازم به منظور جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس زونگ استفاده شد.
برای تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده آزمون t استفاده شده .T محاسبه شده در سطح 001/0 معنی‌دار است که فرضیه H1 مورد تأیید قرار گرفت. به عبارت دیگر بین میزان اضطراب دانشجویان بومی و غیربومی در ایام امتحانات تفاوت وجود دارد و این تفاوت از لحاظ آماری معنی‌دار‌ است و به این ترتیب فرضیه پیشنهادی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.



فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
تعریف متغیرها

فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنة تحقیق
مقدمه
اضطراب
علائم اضطراب
بیماری‌های که در اثر اضطراب ایجاد می شوند.
رویکردهای نظری به اضطراب
اضطراب امتحان
پیشینه تحقیقات

فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
عنوان
جامعه آماری
نمونه آماری
شیوه اجرای تحقیق
روش‌های آماری

فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی
مقدمه
یافته‌های توصیفی
یافته‌های استنباطی

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
مقدمه
بحث و نتیجه‌گیری
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیت‌های پژوهش

منابع و ضمائم

مقدمه :
قرن حاضر قرن فن‌آوری، قرن اضطراب و قرن پیچیدگی‌‌هاست که هر کدام انسان را مخاصره کرده‌اند. در میان این گرداب، آن چه از انسان امروزی انتظار می‌رود دانش آموزی و کنار آمدن با پیچیدگی‌های دنیاست. این پیچیدگی، انسان امروزی را بر آن داشته تا با آن کنار آید و برای کنار آمدن بر این وضع، از مکانیزم تعادل حیاتی سود می‌جوید. انسان مجموعه‌ای از هیجانات است که برای مقابله با این پیچیدگی‌ با آنها توسل می‌جوید. در این میان اضطراب مشهود و بارز است. همه ما از معنای واژه اضطراب و چگونگی احساس‌مان در زمانی که می‌گوییم مضطربیم، تصور کلی داریم. ما می‌توانیم تا حدی در مورد تجربه‌ درونی مرتبط با چنین احساس‌هایی هم داستان‌ باشیم. جدا از نظریه‌‌پردازیهای که در مورد اضطراب شده، اضطراب نقش یک علامت خطر را مبنی بر این که جریان بر وقف مراد نیست برای فرد ایفا می کند. در این تلاطم قرن، نقش انسان بر کسب دانش رقم زده است. انسان دانش را کسب کرده و به پیش می‌رود و هرچه می‌آموزد در انبار ذهن خویش آنها را اندوزش می‌کند.
انسان در عصر پراضطراب به پیش می‌رود و علم می‌آموزد ولی ارتباط مخزن اندوزش ذهنی وی با این هیجانات، او را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است. ارتباط بین هیجانات و حافظه بسیار پیچیده است؛ زیرا این دو در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر روابط متقابل دارند( خداپناهی، 1376).
به هر حال اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد به عنوان یک پاسخ سازش یافته تلقی می‌شود، به گونه‌ای که می‌توان گفت اگر اضطراب نبود همه ما پشت میزهایمان به خواب می‌رفتیم، یا فقدان اضطراب ممکن است ما را مشکلات و خطرات قابل ملاحظه‌ای مواجه کند( دادستان، 1376). ولی با این حال اضطراب می‌تواند عملکرد شناختی را مختل سازد و بایستی این پدیده را در موسسات آموزشی مد نظر قرار داد. عملکرد یک دانش آموز در جلسه امتحان تحت تأثیر اضطراب قرار می‌گیرد، این امر نباید سبب شود فکر کنند یادگیری صورت نگرفته است، این دانش آموز ممکن است، جواب سوال‌ها را به خوبی یاد گرفته باشد، اما اضطراب او باعث ناتوانی‌اش در دادن جواب کامل سوال گردد( سیف، 1379).
اگر موقعیتی فراهم شود تا افراد در سطح بهینه هیجانی به آموزش بپردازند در این صورت اضطراب نه به عنوان عامل مختل، بلکه به عنوان یاری رسان در یادگیری ایفای نقش می‌کند. همه می‌دانند که در پایین‌ترین سطح هیجانی، انسان دچار کسالت و خواب‌آلودگی می‌شود و در بالاترین سطوح هیجانی، فرد دچار آشفتگی روانی می‌شود، ولی با این حال در سطح بهینه هیجانی، فرد به بهترین عملکرد دست می‌یابد. سطح پایین انگیختگی با محرومیت حسی ارتباط دارد و انگیختگی زیاد به احساس استرس فشار و ناکامی می‌انجامد و در سطح بهینه انگیختگی، عملکرد به بهترین شکل بروز می‌کند( مارشال ریو ، 1376).
اضطراب به عنوان یک انگیختگی هیجانی در نظر گرفته می‌شود و در دهه‌های اخیر در پرداخت به اضطراب متخصصان بالینی و آموزشی، یکی از نشانه‌های حاصل از اضطرابی سطح بالا را افت تحصیلی نامیده‌اند و از آن به بعد تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است و افرادی چون دارک 1989، و بسیاری کسان دیگر، در این زمینه دست به تحقیق زده‌اندو تأثیر اضطراب بر هوش، حافظه، پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و ... را مورد توجه قرار داده‌اند.
***********************************
کلیه محصولات این فروشگاه دارای گارانتی تعویض رایگان است
سایت این فروشگاه در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است

ارسال سریع به تمام نقاط کشور با پست سفارشی یا پیشتاز

پس از ثبت سفارش ، شناسه سفارش را برای پیگیری های بعدی یادداشت کنید

این محصول در قالب بسته بندی شکیل و ضد ضربه ارسال می شود

این محصول دارای پشتیبانی بعد از خرید به صورت تلفنی می باشد

ش.م:1471/23
فروشنده: نوین تحصیل

فروشنده: دانا مارکت ایران

قیمت: 20,000 تومان

درصد :50

روش خرید: برای خرید بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد خرید این محصول به دوستان

محصولات مرتبط
چگونه بخواهیدچگونه برسید روز راخورشید می سازد . روزگار را ما چاپ چهارم رازهای شاد بودن بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال
چگونه بخواهیدچگونه برسید روز راخورشید می سازد . روزگار را ما چاپ چهارم رازهای شاد بودن بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال
14,800 تومان خرید چگونه بخواهیدچگونه برسید 7,300 تومان خرید روز راخورشید می سازد . روزگار را ما چاپ چهارم 9,800 تومان خرید رازهای شاد بودن 20,000 تومان خرید بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب امتحان دانشجویان بومی و غیربومی - اورجینال

توجه: بیش از 1000 فروشنده عضو سیستم ایران مارکت سنتر محصولات خود را در این سایت عرضه میکنند و خریداران میتوانند ضمن مقایسه محصولات در محیطی رقابتی، خریدی بهتر و ارزانتر داشته باشند. فروشندگانی که کیفیت و پشتیبانی محصولات خود را رعایت نکنند، از سایت حذف میشوند.



 
Designed And developed By N.E.T E-Commerce group
© 2008 All Rights reserved.